fredag 24 juli 2009

Varje dag är en utmaning

Varje dag är värd att levas fast man ibland bara vill dra täcket över huvudet igen. Vi försöker hitta på nåt roligt även om dagen är jobbig. För många sämre dagar vill man bara att kvällen ska komma så att man kan sova till en förhoppningsvis bättre dag. Men vi kan inte vänta på bättre dagar. Vi måste själva få dagarna att kännas bättre.

Idag har vi haft urnsättning. Sen har vi besökt några av D:s släktgravar. Det känns som att vi på nåt sätt har genom vårt besök till släkringarna har bett dom om att ta hand om vår lilla Alice. Fast att det har gått flera generationer mellan dom så är de ju släkt i rakt nerstigande led. Jag tycker det är en fin tanke att de tar hand om henne när hon inte leker med de andra änglabarnen.


Om ni tycker det är jobbigt att läsa så behöver ni inte. Jag skriver av mig lite här för att den som vill ska kunna läsa, samtidigt som jag skriver för min egen skull. Jag skriver här för att vänner och andra ska kunna läsa att vi går vidare på vårt sätt. Att vi fortfarande lever o hittar glädje.

Vi är mitt i allt så glada över lilla Trixie. Jag vet att andra har åsikter om innekatter. Men hon är en sån bra tröstare och en väldigt viktig familjemedlem. Så skönt att ha nån mer att tänka på som bor och lever med oss.

kram o ta hand om er. Glöm inte att tala om för varann ifall ni tycker nåt är viktigt.

Inga kommentarer: